יום שני, 25 באוגוסט 2014

יתרונות אימון הפילאטיס

טכניקת הפילאטיס היא אימון אינטנסיבי שמשלב גמישות וכוח. השיטה קיימת בארץ כבר יותר מ-30 שנה, והיא הובאה לארץ על ידי דליה מנטבר. השם של השיטה במקור היה Contrology, והיא החלה להיקרא פילאטיס רק בסוף שנות ה80, כ20 שנה לאחר מותו של של ג'וזף פילאטיס, ממציא השיטה. ישראל היא המעצמה השלישית בגודלה בטכניקת הפילאטיס.

טכניקת הפילאטיס אינה אוסף של קבוצות תרגילים, אלא היא תורה שלמה ודרך חיים. ניתן לקחת שיעורי פילאטיס ברמת גן, ובכל שאר רחבי הארץ. אימון הפילאטיס לא מזכיר שום דבר אחר. אין כאן קפיצות וניעורי גוף ואין גם הוראות קשוחות של לכווץ חזק ולשרוף את השריר. מה שכן יש זה בעיקר עבודה מבוקרת על כל חלקי הגוף אשר שמה דגש על ריכוז רב ונשימה נכונה.

יתרון נוסף שאין בשאר אימוני הכושר הוא הקצב שבו עובדים במהלך שיעורי הפילאטיס. בשונה מאימוני אירובי למשל, שבו המתאמנים מוצאים את עצמם רודפים אחרי השאפתנות של המדריך, כאן מותאם הקצב לרמת ההתקדמות של הקבוצה כולה. הקצב יכול להיות מהיר למדי, אבל המהירות אינה העניין החשוב ביותר אלא העבודה הנכונה.


דבר המיוחד לשיטת הפילאטיס הוא שתרגול בשיטה דורש הפעלת כוח רב בפחות חזרות על כל תרגיל. אימון הפילאטיס מתמקד בחיזוק שרירי הליבה והיציבה, כמו שרירי הבטן, תוך מתיחה והארכה של שרירים אחרים. אימון בטכניקה יכול להיות רוטינה של תרגילים עם זרימה תנועתית ביניהם, או ביצוע תרגילים אחדים בעצימות גבוהה יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה