יום רביעי, 26 בנובמבר 2014

מהן אסאנות?

ליוגה יש מילון מושגים עם מילים מיוחדות המגדירות ומסבירות לנו את תורת היוגה. במילה "אסאנה" אנו מתכוונים למעשה לתנוחה, כלומר למצב שהגוף נמצא בו גם מבחינה גופנית וגם מבחינה רוחנית. כאשר רוצים לתאר תנוחות שונות משתמשים במילה אסאנה, לדוגמא תנוחה הקוברה היא "בהוג'נגה אסאנה". משמעות המילה אסאנה היא "להישאר", "להיות" במצב מסויים.

ההבדל בין תנוחה לאסאנה

אסאנה, בשונה מ"תנוחה", מתייחסת בנוסף למצב הגופני גם למצב הרוחני שלנו. בעוד שאנחנו יכולים להיות ישובים באותה תנוחה בכסא אך לחוש עצבניים או מתוחים, בתרגול אסאנות ביוגה ברמת גן המטרה היא לתרגל תנוחות במצב של ריכוז מלא, תנוחעה יציבה אך נינוחה. אם כניסה לתנוחה כלשהי יכולה להיות מלווה בתנועות חדות, אל האסאנות אנחנו נכנסים בתנועות חלקות ואיטיות כאשר כל הזמן אנחנו מודעים לתנועות שלנו ומתרכזים בהן ובנשימה.

בעת ביצוע האסאנות אנחנו מתייחסים לשני היבטים – דינאמי וסטטי.

ההיבט הדינאמי באסאנה

כאשר מדברים על ההיבט הדינאמי מתכוונים למעשה לתנועות שאנחנו עושים בכדי להיכנס לאסאנה ולצאת ממנה למצב ההתחלתי. תנועות אלו נעשות באיטיות תוך כדי ריכוז ותשומת לב לנשימה. התנועות החלקות והאיטיות מונעות מאיתנו להגיע למצב של מאמץ יתר.

ההיבט הסטטי באסאנה

כאשר מדברים על ההיבט הסטטי מתכוונים למעשה למצב של האסאנה המושלמת אליה הגענו. כאשר מגיעים ל"דפוס התנוחתי" יש להישאר במצב זה מספר רגעים, כאשר שומרים על נשימה נכונה ונינוחה. חוב לשמור על ריכוז ולמנוע מהמחשבות לנדוד על מנת להיאר במצב הרוחני שלא מצריך מאמץ.


כאשר משלבים באופן נכון את שני ההיבטים ומתרגלים יוגה בצורה הנכונה, מפיקים את המירב מהאסאנות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה