יום רביעי, 23 ביולי 2014

פילאטיס – לא רק מתיחות

טכניקת הפילאטיס היא לא רק מתיחות, כמו שרבים נוטים לחשוב. מדובר באימון אינטנסיבי המשלב בין גמישות וכוח. אז מה משלבת בתוכה טכניקת הפילאטיס, ומהם היתרונות המשמעותיים של הפילאטיס? כל זאת בהמשך המאמר.

טכניקת הפילאטיס קיימת בארץ כבר יותר מ30 שנה והיא הובאה לארץ על ידי דליה מנטבר. שם השיטה במקור הוא Contrology. השיטה החלה להיקרא פילאטיס רק בסוף שנות ה80, כ20 שנה לאחר מותו של של ג'וזף פילאטיס, ממציא השיטה. כמו כן, ישראל היא המעצמה השלישית בגודלה בטכניקת הפילאטיס (ביחס שבין אחוז המתאמנים לגודל האוכלוסייה). ניתן לקחת שיעורי פילאטיס בפילאטיס רמת גן, ובכל שאר רחבי הארץ.

טכניקת הפילאטיס אינה אוסף של קבוצות תרגילים, אלא היא תורה שלמה ודרך חיים. הפילאטיס לא מזכיר שום דבר אחר. אין כאן קפיצות וטלטולי גוף ואין גם הוראות קשוחות של לכווץ ולשרוף את השריר חזק. מה שיש זו עבודה מבוקרת על כל חלק בגוף ששמה דגש על ריכוז רב ונשימה נכונה.

יתרון נוסף שאין בשאר שיעורי הכושר הוא הקצב שבו עובדים במהלך שיעורי הפילאטיס. בשונה משיעור אירובי למשל, שבו המתאמנים מוצאים את עצמם רודפים אחרי השאפתנות של המדריך, כאן מותאם הקצב לרמת ההתקדמות של הקבוצה כולה. הוא יכול להיות מהיר למדי, אבל המהירות אינה העניין החשוב ביותר אלא העבודה הנכונה.


יתרון משמעותי נוסף שאינו ידוע למרבית האוכלוסייה הוא שטכניקת הפילאטיס משפרת את חיי המין (ולא רק לנשים). האימון יוצר שליטה מוגברת, התחברות לשרירים וזרימת דם פעילה במיוחד באזור הבטן התחתונה. השליטה הטובה באזור האגן מאפשרת לאשה ולגבר תנועתיות רבה יותר באזור זה, ובכך תורמת לשיפור חיי המין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה